was successfully added to your cart.

Er ikke vanlig mat bra nok?

By | Hverdag, Kosthold | No Comments

Det er en del misoppfatninger der ute når det gjelder kosthold. Jeg møter dem hele tiden, både på jobb og på fritiden. Og jeg skjønner det godt! Man bombarderes hele tiden av artikler, «forskning», «hvordan komme i form på 12 uker», bananer er farlige, poteter må du ikke spise, «derfor blir du tjukk av karbohydrater», Vin er like bra som trening, sjokolade er en grønnsak, ja, du skjønner poenget. Disse sakene er som regel forfattet i den hensikt å få flest mulig klikk, ikke nødvendigvis for å gi deg riktig informasjon.

For når ble det slik at man ikke kan spise sukker, melkeprodukter, gluten, frukt, poteter, ris, pasta?

Er bananer virkelig skyld i overvektsproblematikken vi står overfor? Er det virkelig overspising på poteter som er problemet? NEI. Så enkelt er det ikke. Jeg skal ikke spekulere videre i det.

Men fortsatt tror mange at man ikke kan spise for eksempel brød hvis man skal være «fit». At man må holde seg unna alt som er usunt. Og med usunt menes som regel alt som er kaloritett eller inneholder sukker. Mens olivenolje, nøtter og alt med kokos, DET er sunt det! Vel..en neve nøtter er minst 150 kalorier. Faktisk har 100 gram nøtter minst like mange kalorier som 100 gram sjokolade, men de fleste tenker ikke på maten på denne måten, fordi kaloritelling, DET er farlig det. Man kan jo bli FANATISK.

 Vel…jeg mener det handler om å være bevisst hva man putter i seg og heller tenke at man skal gi kroppen sin de næringsstoffene den har behov for. Gjør du det vil du være langt mer mett og tilfreds. Det blir også mye lettere å spise fornuftige mengder av junk og søtsaker når man skal ha det, for man føler rett og slett ikke det store behovet.

Du kan spise brød, du kan spise pasta, du kan spise torosaus, du kan spise sjokolade, men du kan ikke spise alt hele tiden. Jeg tror mange går veldig hardt ut, NÅ SKAL de legge om kostholdet, nå skal ALT det usunne ut og så ender de opp med så mange regler for seg selv at de gir opp etter kort tid. Ingen vil vel leve på mager og ensformig mat resten av livet?

Slår et slag for vanlig mat jeg, all mat! Og brødskiver! HVER DAG.

Har du bruk for en personlig trener?

By | Fitness, Livsstil | No Comments

Mange lurer litt på hva en personlig trener egentlig er og hva vi treningsgale mennesker kan brukes til. Svaret er egentlig ganske enkelt. Det kommer helt an på deg, hva du vil og hvilke mål du har. At jeg elsker å trene tungt betyr ikke at jeg kommer til å tvinge deg til å gjøre det samme.

Sammen finner vi noe du liker. Noe du kan trives med og som vil fungere over tid. Det er alltid mitt mål å lære deg alt du trenger for å fortsette på egenhånd.

Hvis du har trent lenge og ikke får de resultatene du ønsker deg kan det være en god idé å ta kontakt med en personlig trener. Det gjelder også

hvis du er usikker på teknikk og utførelse

hvordan du skal trene for å bli sterkere

raskere

mer definert

mer utholdende

løpe en mil

bli bedre på ski

starte med fitness

generelt få bedre helse og stramme opp litt

dine mål bestemmer veien og opplegget.

Jeg tar også for meg kostholdet ditt, for det er en stor del av jobben, mye større enn hva folk aner. Men det betyr ikke at du må leve på kylling og brokkoli. Du trenger ikke spise noe annet enn resten av familien. Du trenger ikke være ekstrem, du trenger ikke si nei når du blir invitert i selskap. Du trenger ikke bruke kosttilskudd eller kjøpe varer fra helsekostbutikken. Helt vanlig mat med helt vanlige ingredienser! 

Jeg hjelper deg å finne matglede, mestring og viser deg hvordan du skal tenke for å få resultater. Det krever innsats fra deg og det blir ikke like enkelt hver dag, men jeg lover, hvis du gjør som du får beskjed om kan du endre livet ditt. Jeg gir meg ikke før du er fornøyd.

Det er 95 dager igjen av året, det er 13 uker og 4 dager til 01.01.2019. Da kan du allerede ha gått ned så mye som 5-7 kg, økt styrken din betydelig og ha trent 39 treningsøkter mer enn alle andre som tropper opp på gymmet.

Så la oss avlive unnskyldningene dine her og nå:

Jeg har ikke tid 

Du trenger kun å sette av tre timer per uke til trening. 1 uke har 168 timer, det handler om prioritering

Jeg er redd for å trene på treningssenter

Du må ikke trene på senter for å få gode resultater, det er mye du kan få til hjemme

Jeg kan ikke trene derfor vil det ikke fungere

Kostholdet er en stor del av jobben, det utgjør så mye som 70%! Skal du legge om livsstilen kan det derfor være en veldig god idé å starte med det 😉

Jeg bor ikke i nærheten av et treningssenter

Du kan trene hjemme og ute!

Jeg skulle trent med deg hvis jeg bodde i Trondheim/Stjørdal

Jeg tilbyr online coaching. Ta kontakt for oppsett av treningsprogram og/eller kostholdsplan med oppfølging på skype, mail og messenger.

 

(Priser fra 900,- på nettbaserte løsninger)

Betaling med Vipps

Delbetaling hvis ønskelig

Gavekort – ta kontakt. Perfekt julegave eller bursdagsgave!

Invester i din egen helse. Gjør det til en prioritet. Det er det mest verdifulle vi har og at man alltid skal prioritere alt annet er en av de største tabbene vi gjør.

Hei, verden!

By | Hverdag, Livsstil | No Comments

Hei til nye og gamle lesere! Flere har sikkert kikket innom tidligere på den gamle bloggen. Jeg skulle i utgangspunktet overføre alle de gamle innleggene mine til den nye bloggen, men jeg støtte på litt tekniske problemer og vet ikke om jeg orker å bruke tid på å prøve å fikse det. Anyways, jeg er tilbake og denne gangen for fullt. Dvs jeg skal jobbe med trening på heltid! Det er i alle fall planen 😉 Ikke bare som et prosjekt på siden av min «vanlige» jobb (noe som viste seg å være helt umulig med to små barn og alt som følger med).

Men nå har jeg altså tatt valget om å forlate min vanlige jobb til fordel for å jobbe som pt. Helt tullete i følge noen. Gutsy og tøft i følge andre. Så får vi se. Jeg forventer ikke at dette blir lett. Men jeg har lovt å gi det en hel del tålmodighet, stå på vilje og en stor dose lidenskap. For det er ikke tvil om at jeg brenner for å hjelpe folk med å forandre livsstil.

Målet med denne bloggen er å inspirere til å komme seg på trening, til å ta gode valg i matveien og til å finne sin vei. For som med veldig mye annet er det mange veier til rom. Så må man ikke glemme at kropp og hode henger sammen. Noe jeg etter hvert har skjønt!

Så etter ti år med knoting i styrkesalen, minst like mange år med aktiv fotballspilling, to svangerskap (hvor jeg ble både tjukk og utrent), to fitnesskonkurranser og en hverdag med en 2-åring, en 4-åring, en travel ektemann og en liten kattepus så har jeg opparbeid meg en del triks og tips for å navigere gjennom jungelen av kostholds- og treningsmyter. Og ikke minst hvordan det kan implementeres i hverdagen. Disse har jeg tenkt å dele med dere. Så heng med, enten du er trent, utrent, inaktiv, aktiv, for tjukk, for tynn eller bare lurer på hva i helsike som får en person til å slutte i jobben som jurist for å få folk til å svette og spise mer brokkoli 😉